torsdag 18. februar 2010

Reisen

Hei hei folks.
Dette er en begynnelse pá liten reise oppdatering som jeg skal prçve á holde litt oppdatert.

TIRSDAG 2.- Torsdag 4: Pá tirsdag gikk jo turen fra FJELLheim, Tromso til FJELLhaug, Oslo. i oslo hadde vi en liten "shopping" runde hvor vi egentlig bare spiste pá MC,Donald. Onsdag kveld, dro vi til Gardemoen. Pá gardemoen var det allerede flusst av fjellheim elever som ogsá ventet pá flyet, det blei en heidundrene fest. Meg, torstein, livar og stian endte opp i rullestol for natten, og hadde oss et realt show pá parkeringsplassen og rundt forbi pá terminalene.
kl 05.30 fikk vi biletter og begynte innskjekkingen. kl 8 gikk flyet fra Gardemoen, Oslo til "Clacalyusaggsafd", Paris. I "Clacalyusaggsafd" hadde vi ca 10 timer. de fleste av elevene valgte á dra inn til paris. Den "harde" kjernen som hadde vaert vákne heile natta, valgte á kule`an pá fly plassen. Etter mye soving og kule`ing. var det tid for en ny fly reise denne pá et ca 12 timer.
Jeg var sá heldg at jeg havnet mellom en gammel mann og en liten unge som sov meget akrobatisk. Jeg váknet stadig vekk med báde armer og bein i fanget mitt, som ikke var mine. Etter denne lange turen, som jeg heldig vis fikk sovet store deler av, var vi fremme kl 05;00 lokal tid.
Ná begynte eventyret. Vente i en time pá bagasjen, ta ut penger, kjope drikke, vente pá taxi, kjope drikke. Sá var det avgárde til hotellet. Et knall fint hotell. HOTEL FLORIDA. badebaseng pá taket, aircondisjon pá rommet og ikke minst en heftig frokost buffé.. siden vi hadde hatt en sá lang reise, mente reiselederen og boliviamisjonaeren at vi skulle ha en soft start.
Det ble noen timer pá stranden, sá videre for á se Jesus-statuen, og maracara fotballstadion( verdens stortse fotballstadion). Sá fikk vi litt info, sang litt og sá kunne vi gjore hva vi ville. VI( da mener jeg som regel, arne, torstein, livar og meg) dro ut pá jakt etter mat. Det endte med tidenes pizza kveld. Vi mátte gjennom 4 servitorer for á finne ut at ingen av de kunne noe engelsk, men de fant heldigvis kona til sjefen. Det var redningen. Vi fikk bestilt oss pizza og hadde en konge aften. sá bar det til hotellet, for innetiden: kl 10. Vi var ikke sá trotte enná, sá vi tok oss en dukkert i basengen PÁ TAKET. kl var 11 tempraturen var ca 35. haha this is living... 


FREDAG 5. I dag var det tidlig opp til frokost. kl 9:P and then we went for the beach. Deili sand, fine bolger, og varmt vann. Det foltes jo ikke varmt ut, men det var sikkert 30 grader. det var utrolig deilig á kjole seg ned ettre á ha lugget i sola. men det var sá varmt at du kunne bade i en time uten á bli kald. etterhvert flyttet vi sauegjengen over til COCACABANA!!( verdens storste strand!) den var enorm, men ikke like fin som den forige vi var pá. etterhvert splittet vi oss, og vi skal motes pá hotellet til kveldsamling i 7 tiden. men n´m´jeg stikke.
Folg med pá neste episode av RUNE ER I LAND HAN IKKE HAR VAERT FOR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar